Hur gynnar ImageBank DAM-lösningen ditt företag? Vad kan ni göra med den?
Digital Asset Management (DAM) är en kraftfull lösning för att lagra, hantera och dela bilder, videor och andra digitala mediefiler. Här är 15 viktiga funktioner som digital tillgångshantering ger ditt företag:
1. En centraliserad och säker plats för alla företagets digitala filer. Spara tid och pengar genom att organisera ditt material på det sätt du vill i ditt team, så att alla vet var och hur de ska hitta dem.
2. Öka arbetseffektiviteten genom att omedelbart hitta de filer du behöver med hjälp av metadata, kategorier eller sökfunktioner.
3. Håll koll på filhistorik och statistik – återanvänd digitala filer, bilder och videor för att maximera deras värde.
4. Hitta snabbt vad du letar efter med alla ImageBank-filer som är bekvämt taggade med metadata. Metadata kan till exempel vara ett produktnummer, fotografens namn eller någon annan klassificeringsinformation. En kraftfull avancerad sökning hjälper dig att snabbt hitta de filer du behöver.
5. Automatisera arbetsflöden; förenkla skapandet av innehåll och distributionsprocesser med inbyggda verktyg.
6. Minska produktionsförseningar och kostnader genom att tilldela uppgifter och behörigheter till interna och externa användargrupper.
7. Kontrollera när bilder eller dokument kan delas och visas genom att ange utgångsdatum för delade filer.
8. Öka effektiviteten genom att integrera din databas med annan programvara, t.ex. ett innehållshanteringssystem eller ERP-system.
9. Håll dig uppdaterad om filanvändningen. Ge användarna åtkomsträttigheter så att du alltid vet vem som har tillgång till ditt företags digitala filer.
10. Spara tid även när du är på resande fot – använd vår mobilapp för att lägga till bilder och filer i din databas även när du inte sitter vid skrivbordet.
11. Håll dina filer säkra i DAM-systemet när du samarbetar med interna användare och externa intressenter.
12. Lägg till upphovsrätt eller kontaktinformation till bilder och filer så att externa parter kan kontakta rätt person innan de använder dem.
13. Automatisk taggning av bilder som laddas upp till databasen med t.ex. EXIF-plats för fotografens kamera.
14. Hantera ditt varumärke. DAM-lösningen har kraftfulla funktioner för att säkerställa varumärkeshantering. Använd den som en varumärkesportal för din organisations visuella identitet.
15. Dela och publicera digitalt. Databasen håller alla dina filer på ett ställe, men låter dig överföra dem till sociala kanaler, innehållshanteringssystem, marketing automation-lösningar och tjänster från tredje part.